Dzisiaj jest: 14 Maj 2024    |    Imieniny: Maciej, Bonifacy, Dobiesław
1
6
7
2
3
4
5

Uchwała zmieniająca Statut Gimnazjum

Uchwała
Rady Pedagogicznej Gimnazjum im. Jana Pawła II
w Radzyniu Chełmińskim
z dnia 27.08.2015
w sprawie Statutu Gimnazjum

Na podstawie art. 50 ust. 2 pkt 1 i art. 52 ust. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) oraz art. 32 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw(Dz. U. z dnia 16 marca 2015 r.) Rada Pedagogiczna uchwala, co następuje:

§1


Do kompetencji Rady Pedagogicznej w punkcie  15 Statutu dodaje się podpunkt f w brzmieniu:
„f. Ustala w formie Uchwały sposób wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego, w tym sprawowanego nad szkołą przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny, w celu doskonalenia pracy szkoły.”


§2


Zmienia się następujące postanowienia Szkolnego Systemu Oceniania:
- w §3 punkt 12 otrzymuje brzmienie :
12. W terminie 30 dni przed końcem roku szkolnego i pierwszego semestru nauczyciel podaje uczniom przewidywane oceny roczne (śródroczne) z zajęć  edukacyjnych ,  a wychowawca przewidywane oceny z zachowania i zapisują je w e-dzienniku  w celu poinformowania rodziców (opiekunów prawnych). Informacje o ocenach przewidywanych  przekazuje  wychowawca również podczas zebrania z rodzicami.”
- do  §3 dodaje się punkty:
13. Uczeń lub jego rodzic (prawny opiekun)może zwrócić się  prośbą o podwyższenie proponowanej oceny w terminie 7 dni od jej wystawienia. Nauczyciel określa czas, wymagania i  formę poprawy proponowanej oceny,  spisując z uczniem indywidualny kontrakt.
14. Jeżeli w okresie od wystawienia przewidywanej oceny  rocznej (śródrocznej) do momentu wystawienia oceny rocznej (śródrocznej) uczeń pogorszy swoje noty, ocena ostateczna może być niższa od przewidywanej.
15.  Ustala się następujące terminy wystawiania ocen:
a) śródrocznych – do piątku w tygodniu poprzedzającym ostatni tydzień semestru,
b) rocznych – do wtorku w tygodniu poprzedzającym ostatni tydzień nauki.
16. Klasyfikacji śródrocznej dokonuje się na posiedzeniu  RP w ostatnim tygodniu I semestru,  a klasyfikacji rocznej w okresie ostatnich 10 dni nauki.”
- w § 2 punkt 3 otrzymuje brzmienie:
 „3. Formy sprawdzania wiadomości i umiejętności  uczniów:
a)    odpowiedź ustna (z trzech ostatnich lekcji lub zapowiedzianego materiału),
b)    ćwiczenia praktyczne,
c)    sprawdziany (obejmujące zakres materiału maksymalnie z  trzech ostatnich zajęć),
d)    prace klasowe (obejmujące materiał z całego działu),
e)    testy kompetencji (obejmujący zakres większy niż jeden dział, nawet cały rok),
f)    zadania domowe,
g)    zadania problemowe i twórcze,
h)    projekty uczniowskie,
i)    prowadzenie zeszytów przedmiotowych,
j)    zaangażowanie ucznia,
k)    konkursy,
l)    działalność pozalekcyjna i pozaszkolna (konkursy, olimpiady, przeglądy, występy, zawody, itp).”
- w § 2 punkt 9 otrzymuje brzmienie:
„9. Nauczyciel uzasadnia każdą ocenę uzyskaną przez ucznia w postaci ustnego komunikatu odnoszącego się do pozytywnych i negatywnych cech poziomu kompetencji  w podziale na następujące aspekty:
a)    zakres i jakość wiedzy ucznia,
b)    rozumienie materiału naukowego,
c)    posługiwanie się i operowanie nabytymi wiadomościami,
d)    aspekty ponadprzedmiotowe (kultura przekazywania wiadomości , umiejętność współpracy, dociekliwość, staranność, dokładność, terminowość, umiejętność autoprezentacji).
Uzasadnienie prac klasowych i testów kompetencji polega na:
a)    przedstawieniu zakresu materiału i wymagań na oceny podczas lekcji powtórzeniowych,
b)    określeniu stopnia opanowania wiadomości i umiejętności  w oparciu o procent uzyskanych punktów wg następującej skali:
0% - 29%  - niedostateczny
30% - 49% - dopuszczający
50% - 74% - dostateczny
75% - 89% - dobry
90% - 100% - bardzo dobry
90% - 100% oraz wykonanie zadania dodatkowego – celujący
c)    omówieniu pytań i zadań podczas poprawy pracy klasowej i testu kompetencji oraz sformułowaniu w razie potrzeby ustnego lub pisemnego komentarza."
-  w §2 punkt 10 uzyskuje brzmienie:
10. Nauczyciel udostępnia prace pisemne  uczniom na lekcji podczas ich omawiania, natomiast ich rodzicom (prawnym opiekunom)  na wywiadówkach.  W razie potrzeby uczeń lub jego rodzic może mieć wgląd do prac podczas umówionego spotkania.”
- w §2 punktu 14 uzyskuje brzmienie:
14. Przy ustalaniu oceny z wychowania fizycznego, zajęć technicznych, plastyki, muzyki i zajęć artystycznych należy przede wszystkim brać pod uwagę wysiłek wkładany przez ucznia    w wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki tych zajęć, a w przypadku wychowania fizycznego – także systematycznego udziału ucznia w zajęciach oraz aktywności ucznia w działaniach podejmowanych przez szkołę na rzecz kultury fizycznej.”


§ 3.


Wykonanie uchwały zleca się dyrektorowi szkoły.


§ 4.


Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.



Radzyń Chełmiński 27.08.2015                                                                   Przewodniczący Rady Pedagogicznej
                                                                                                                   Adam Olejnik